Jakiej agencji zlecić program lojalnościowy dla swoich klientów?

Programy Lojalnościowe

program-lojalnosciowyProgramy lojalnościowe to jedna z najtrudniejszych gałęzi marketingu. Tu potrzebna jest strategia, która nie tylko jednorazowo skusi klienta do zakupu, ale także pomoże zbudować jego lojalność (czyli skłoni do powtarzania zakupu).

Opracowanie i wdrożenie programu lojalnościowego oferują nam agencje marketingowe, reklamowe i firmy IT.

Co wybrać?

Agencje marketingowe najczęściej za najważniejszą część programu lojalnościowego uważają strategię. Agencje reklamy – odpowiednie nagłośnienie i komunikację, firmy IT – platformę technologiczną, która umożliwi uczestnikom programu sprawdzenie ilości punktów czy zamówienie nagrody on-line.

 

Co ułatwia funkcjonowanie programu lojalnościowego

I faktycznie ten ostatni element bardzo ułatwi funkcjonowanie programu lojalnościowego. Ale nie zawsze – komunikacje via email i via sms będzie całkowicie zbędna w przypadku na przykład sieci sklepów osiedlowych. Podobnie z reklamą informującą o rozpoczęciu programu – ta może być wsparciem w przypadku dostępnej w całej Polsce marce na przykład wina.

Natomiast strategia, czyli element za który odpowiada agencja marketingowa jet niezbędny zawsze. Strategia to nie tylko wyznaczenie konkretnych założeń programu. To przede wszystkim ciągłe monitorowanie efektu. Agencja marketingowa będzie – w razie potrzeby – modyfikować różne elementy programu lojalnościowego – począwszy od komunikacji (reklamy) przez nagrody po zasady zbierania punktów. Wdroży nam także ( w razie potrzeby) mechanizmy do obsługi sms i komunikacji on-line. W przypadku agencji reklamy czy firm technologicznych nie możemy liczyć na całościową obsługę. Bo tym zajmują się tylko agencje marketingowe – analizują one także sposób myślenia naszego klienta i dopasowują program lojalnościowy do jego potrzeb .

W praktyce oznacza to tyle, że agencja marketingu dąży do znalezienia powodu, który przekona klienta do regularnych zakupów, nawet po zakończeniu programu lojalnościowego. Oczywiście nie znaczy to, że każda firma powinna zatrudniać agencję marketingu. Czasem strategia jest już gotowa ( bo firma funkcjonuje na rynku wiele lat i zna swoich klientów) i wystarczy wsparcie w postaci oprogramowania czy reklamy.  Ale jeżeli mamy najmniejsze wątpliwości czy damy radę, najlepsza będzie właśnie agencja marketingu.

Ciekawy artykuł nasze partnera na temat instytucji pozabankowych: abcfinansow.info