Budowa i rozwój marki własnej firmy

Strategiczne procesy marketingowe

rozwoj-markiRozwój marki to nie tylko strategiczne działania marketingowe, ale cały proces, mający na celu rozwój brandu w świadomości przyszłych klientów.

Strategii budowania dobrych marek jest co najmniej kilka. Przede wszystkim musisz zbudować coś unikalnego lub stworzyć taką przewagę konkurencyjną, aby ludzie utożsamiali się wyłącznie z Twoim produktem.

Od czego zacząć? Sprzedając nawet bardzo dobre produkty w niewłaściwy sposób, niczego nie osiągniesz.

Pamiętaj, że kanał komunikacyjny z odbiorcą jest podstawową płaszczyzną, której powinieneś poświęcić najwięcej uwagi.

Teksty opisujące produkty i usługi

Dobrze, jeśli to dobre teksty, będą sprzedawały nasze produkty lub usługi. Skup się na przedstawianiu problemów i ich jednoczesnym rozwiązywaniu. Budując dobrą relację z odbiorcą już na początku, tym szybciej uzyskasz satysfakcjonującą Cię konwersję. Rozwiewaj wszelkie wątpliwości, zanim te jeszcze pojawią się w świadomości czytelnika. Dobra prasa i pozytywne opinie, recenzje na temat Twojej marki to podstawa, której ciężko sobie dzisiaj odmówić. O tym można pisać wiele. Zastanów się czy Twoja firma posługuje się odpowiednio prostym przekazem, a zaprojektowane logo łatwo zapada w pamięć. Nie jest tak? Być może to doskonały czas na przeprowadzenie rebrandu, ponieważ włożone w tej chwili pieniądze w reklamę być może nie osiągną oczekiwanych efektów.

Witryna internetowa – jaka powinna być

Podstawą jest naturalnie także witryna internetowa. Czytelna, przyjemna w odbiorze strona www nie musi być designerskim majstersztykiem, aby zatrzymać klienta na swoich podstronach. Dokonaj audytu i zapytaj odwiedzających np. za pomocą ankiety czy odpowiada im bieżący układ wizytówki internetowej, a jeśli nie – to co chcieliby w niej zmienić. Możliwość bezpośredniego wpływu na kształtowanie Twojego produktu to także nieoceniona zaleta, na którą nie może pozwolić sobie tradycyjnie funkcjonująca firma. Tutaj płynnie przeszedłem do ważnego tematu, jakim jest forma bezpośredniej komunikacji z klientem. Mile widziane jest podkreślanie zalet, ale tylko tych, które naprawdę mogą cieszyć Twoich odbiorców. Nie ma nic gorszego od chwalenia się czymś, co w rzeczywistości u nas kuleje.

Klient, tak samo jak Ty nie lubi być nabijany w butelkę. Zaangażowanie odbiorców w życie naszej marki ma zatem bezpośredni wpływ na odbiór produktu. Załóż kanał na Facebooku lub Twitterze i zacznij dzielić się historiami z życia firmy. Wskazuj na wzloty i upadki, podchodząc do każdego komentarza gości indywidualnie. Dobry klient to taki, o którego dba firma. Nie pozwól, aby czuł się zignorowany i przynależał „do reszty innych”. Grywalizacja to również jeden ze sposobów na to, jak poradzić sobie w trudnych sytuacjach. Korzystaj ze wszystkiego, co może przynieść Ci potencjalny efekt. Doceniaj nie tylko social media, ale i tradycyjne formy reklamy. Kanały offline takie jak telemarketing, reklama w prasie czy emailmarketing to doskonała technika pozyskiwania osób, do których nie trafiają inne źródła. Możesz pomyśleć nad założeniem bloga firmowego, dzięki któremu pokażesz swoją pracę nieco od kuchni, przy okazji budując pozytywną, luźną relację.